
Jutro będziemy obchodzić 70 rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, ta heroiczna walka zakończyła się klęską. Jednym z najkrwawszych katów powstania był Waffen SS w którego skład wchodził pułk Oskara Dirlewangera.
Pułk Dirlewangera , który wchodził w skład 36. dywizji Grenadierów
Miał następujący skład osobowy na sierpień 1944 r:
- 240 Romów,
- 400 Rosjan,
- 268 Żydów,
- 120 Ukraińców,
- pozostali to Niemcy - kryminaliści i psychopaci z obozów koncentracyjnych, razem 3680 osób.
Patrząc na skład osobowy pułku widzimy w nim 268 Żydów. Czy ci Żydzi byli siostrami miłosierdzia u Dirlewangera? na pewno nie, z pewnością mordowali powstańców i ludność cywilną z nie mniejszym okrucieństwem niż pozostali oprawcy czyli Niemcy, Rosjanie, Cyganie i Ukraińcy.
Michnikowcy chcą, żebyśmy za wszystko przepraszali Żydów, ale jakoś nie słyszałem o przeprosinach Żydów chociażby za mordy ich ziomków na powstańcach i ludności cywilnej. Nie słyszałem przeprosin za stodołę w Gardelegen , w której to Niemcy spalili żywcem około 1100 osób w tym Polaków.
W propagandowej agitce Niemców „ Nasze matki nasi ojcowie ”, którą zakupiła i wyemitowała TVP, jest mowa że to AK mordowała Żydów.
Pułk Dirlewangera pokazuje, że było akurat odwrotnie.
To, że Powstanie Warszawskie, odniosło zwycięstwo, czynami i walką zarówno Żołnierzy jak i ich Dowódców, dopełniło się dopiero teraz. Zwycięstwo Powstańców jest także pośmiertnym zwycięstwem Pana Prezydenta Lecha Kaczyńskiego twórcy Muzeum Powstania Warszawskiego. Bez Niego nie było by to możliwe.
III RP robi wszystko żeby powstanie ośmieszyć przy dzielnym wspomaganiu lewaków. Dwa lata temu w 68 rocznicę Powstania, ministra Mucha zorganizowała koncert Madonny.
Powstańcom pluje się cały czas w twarz. Jeżeli ikoną powstania ma być gen. Ścibor – Ryski co prawda powstaniec ale od 1947 r współpracownik UB, czy „profesor” Bartoszewski , który mówi , że brał udział w Powstaniu tylko nie ma na to świadków, a nie profesor Kieżun , Powstaniec, którego zdjęcia z Powstania obiegły cały świat, wybitny, światowej sławy naukowiec, który nigdy nie współpracował z władzami komunistycznymi , ani nie podlizywał się elytom III RP, świadczy o instrumentalnym stosunku do Powstania i Powstańców.
Takie książki jak „Obłęd 44” napisaną przez historyka Piotra Zychowicza (Boże uchowaj przed takimi historykami) czy książka deprecjonująca bohaterów „Kamieni na szaniec”, których to badaczka PAN pani Janicka określiła mianem gejów , dopełnia obraz opluwania Powstania, Powstańców i wszystkiego tego co jest związane z tym zarazem wspaniałym, heroicznym ale i tragicznym wydarzeniem.
http://interia360.pl/polska/artykul/zbrodnie-na-narodzie-polskim,68268#utm_source=sg&utm_medium=referral&utm_campaign=yoursinteria
http://nowahistoria.interia.pl/polska-walczaca/news-kaci-warszawy-zbrodniarze-odpowiedzialni-za-rzez-powstanczej,nId,1474275#iwa_item=9&iwa_img=0&iwa_hash=11123&iwa_block=facts
Img.: http://www.antiwarsongs.org/canzone.php?id=46775&lang=it
Pułk Dirlewangera , który wchodził w skład 36. dywizji Grenadierów
Miał następujący skład osobowy na sierpień 1944 r:
- 240 Romów,
- 400 Rosjan,
- 268 Żydów,
- 120 Ukraińców,
- pozostali to Niemcy - kryminaliści i psychopaci z obozów koncentracyjnych, razem 3680 osób.
Patrząc na skład osobowy pułku widzimy w nim 268 Żydów. Czy ci Żydzi byli siostrami miłosierdzia u Dirlewangera? na pewno nie, z pewnością mordowali powstańców i ludność cywilną z nie mniejszym okrucieństwem niż pozostali oprawcy czyli Niemcy, Rosjanie, Cyganie i Ukraińcy.
Michnikowcy chcą, żebyśmy za wszystko przepraszali Żydów, ale jakoś nie słyszałem o przeprosinach Żydów chociażby za mordy ich ziomków na powstańcach i ludności cywilnej. Nie słyszałem przeprosin za stodołę w Gardelegen , w której to Niemcy spalili żywcem około 1100 osób w tym Polaków.
W propagandowej agitce Niemców „ Nasze matki nasi ojcowie ”, którą zakupiła i wyemitowała TVP, jest mowa że to AK mordowała Żydów.
Pułk Dirlewangera pokazuje, że było akurat odwrotnie.
To, że Powstanie Warszawskie, odniosło zwycięstwo, czynami i walką zarówno Żołnierzy jak i ich Dowódców, dopełniło się dopiero teraz. Zwycięstwo Powstańców jest także pośmiertnym zwycięstwem Pana Prezydenta Lecha Kaczyńskiego twórcy Muzeum Powstania Warszawskiego. Bez Niego nie było by to możliwe.
III RP robi wszystko żeby powstanie ośmieszyć przy dzielnym wspomaganiu lewaków. Dwa lata temu w 68 rocznicę Powstania, ministra Mucha zorganizowała koncert Madonny.
Powstańcom pluje się cały czas w twarz. Jeżeli ikoną powstania ma być gen. Ścibor – Ryski co prawda powstaniec ale od 1947 r współpracownik UB, czy „profesor” Bartoszewski , który mówi , że brał udział w Powstaniu tylko nie ma na to świadków, a nie profesor Kieżun , Powstaniec, którego zdjęcia z Powstania obiegły cały świat, wybitny, światowej sławy naukowiec, który nigdy nie współpracował z władzami komunistycznymi , ani nie podlizywał się elytom III RP, świadczy o instrumentalnym stosunku do Powstania i Powstańców.
Takie książki jak „Obłęd 44” napisaną przez historyka Piotra Zychowicza (Boże uchowaj przed takimi historykami) czy książka deprecjonująca bohaterów „Kamieni na szaniec”, których to badaczka PAN pani Janicka określiła mianem gejów , dopełnia obraz opluwania Powstania, Powstańców i wszystkiego tego co jest związane z tym zarazem wspaniałym, heroicznym ale i tragicznym wydarzeniem.
http://interia360.pl/polska/artykul/zbrodnie-na-narodzie-polskim,68268#utm_source=sg&utm_medium=referral&utm_campaign=yoursinteria
http://nowahistoria.interia.pl/polska-walczaca/news-kaci-warszawy-zbrodniarze-odpowiedzialni-za-rzez-powstanczej,nId,1474275#iwa_item=9&iwa_img=0&iwa_hash=11123&iwa_block=facts
Img.: http://www.antiwarsongs.org/canzone.php?id=46775&lang=it
(9)
25 Comments
@andy
31 July, 2014 - 14:46
Pozdrawiam
polfic
31 July, 2014 - 17:20
Pozdrawiam
Tak, jedynie prawda...
31 July, 2014 - 15:09
Pozdrawiam,
Waldemar Żyszkiewicz
Waldemar Żyszkiewicz
31 July, 2014 - 18:55
Pozdrawiam
@andy
31 July, 2014 - 17:24
Z tego można wyprowadzić wniosek...
31 July, 2014 - 17:50
Oceniam, że S24 to moloch, nad którym jedna osoba nie jest w stanie zapanować. W sensie nawet czysto fizycznym.
Pozdro,
Waldemar Żyszkiewicz
Jedynie prawda
31 July, 2014 - 17:27
Przyznaję, że jestem zaskoczony tym składem, bo dotychczas byłem przekonany, że poza niemieckimi kryminalistami byli w tym oddziale jeszcze tylko Ukraińcy.
ro
31 July, 2014 - 18:57
Czy Rosjanie mordercy
31 July, 2014 - 19:02
Czy Rosjanie mordercy powstańców warszawskich odpowiedzą za swoje czyny?
[...] – Do tłumienia Powstania Niemcy użyli dwóch batalionów Turkmenów i tyleż samo Azerów oraz pułku z brygady Rosyjskiej Narodowej Armii Wyzwoleńczej (Russkaja Oswoboditielnaja Narodnaja Armija – RONA) płk. Bronisława Kaminskiego. Byli to degeneraci pastwiący się nad ludnością cywilną, zainteresowani wyłącznie piciem wódki, grabieniem i gwałtami. Bestie Kaminskiego dokonały rzezi Ochoty, mordując 10 tysięcy ludzi. Sam dowódca został skazany przez Niemców na śmierć za „unikanie walki, skrajną niesubordynację, grabież prywatnego skarbca i inne przestępstwa”. Zginął wkrótce po kapitulacji Powstania, 4 października 1944 roku, lub wcześniej, 28 sierpnia. [...]
http://naszdziennik.pl/mysl/88477,o-swieta-sprawe-niepodleglosci.html
_________________
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
ciociababcia
31 July, 2014 - 20:02
Andy,
31 July, 2014 - 19:07
- 240 Romów,
- 400 Rosjan,
- 268 Żydów,
- 120 Ukraińców,
- pozostali to Niemcy - kryminaliści i psychopaci z obozów koncentracyjnych, razem 3680 osób.
A tytuł suderuje, że tylko Żydzi, obok Niemców, mordowali Powstańców. Może powinien on brzmieć: "Czy Rosjanie, Żydzi, Romowie, Ukraińcy, mordercy powstańców warszawskich....."
lub bardziej ogólnie, bez wymieniania nacji.
Nie jestem antysemitką, ani filosemitką, sądzę, że powinniśmy po prostu obiektywnie przedstawiać fakty. Potrafię zrozumieć rozgoryczenie nachalną, prożydowską propagandą. Dobrze, że napisałeś o składzie Pułku Dirlewangera, trzeba Żydom pokazywać ich winy, nie powinniśmy jednak być stronniczy.
"Miejcie odwagę... nie tę tchnącą szałem, która na oślep leci bez oręża,
Lecz tę, co sama niezdobytym wałem przeciwne losy stałością zwycięża."
Rozumiem, że to próba zbudowania...
31 July, 2014 - 19:25
O Rosjanach i Kozakach od Kamińskiego, o Ukraińcach od Dirlewangera już nieraz się mówiło (Białoszewski, Pamiętnik z Powstania Warszawskiego). Nic dziwnego, że Andy51 podjął wątek stanowiący w Polsce dość radykalną nowość.
Pozdrawiam,
Waldemar Żyszkiewicz
Wahadło ma to do siebie
31 July, 2014 - 19:49
Ostatnio podobno (sam nie czytałem) organ Michnika wynalazł kilku oficerów granatowej policji, którzy ścigali Żydów dla Gestapo, więc przy okazji dowalił całej II RP. Pewnie z tymi policjantami czwarty rodzaj prawdy - "cicha prawda", ale oczywiście wykluczyć nie można, że znaleźli się w polskiej policji i tacy.
Skoro więc Michnik każe nam przepraszać za paru degeneratów wśród Polaków, to trzeba go ładnie poprosić na przykład na takim duuużym wydaniu Gazety Stadionowej, żeby przeprosił za 268 podwładnych Dirlewangera.
Nie myśmy popchęli to wahadło, niech się zatrzyma na jego... plecach.
ro
31 July, 2014 - 19:59
Nie,
31 July, 2014 - 19:52
Chodzi o sformułowanie tytułu wpisu. Sugeruje on wyłączność Żydów, a to nie była prawda. Bądźmy precyzyjni i rzetelni. Żydzi mają wielu Polaków na sumieniu, nie trzeba niczego wymyślać, wystarczą same fakty.
"Miejcie odwagę... nie tę tchnącą szałem, która na oślep leci bez oręża,
Lecz tę, co sama niezdobytym wałem przeciwne losy stałością zwycięża."
Szary Kot
31 July, 2014 - 19:58
Wie Pani, sam się tu dziś dopominałem...
31 July, 2014 - 22:23
Natomiast Pani pretensja do Andyego nie jest tak dobrze uzasadniona. Jego tytuł nie sugeruje wyłączności sprawstwa (wszak o Niemcach chyba wszyscy wiedzą od dawna), lecz ogniskuje uwagę czytelnika na tego sprawstwa najbardziej zaskakujących egzekutorach... Miałaby Pani rację, gdyby nie było pełnego składu etnicznego pułku Dirlewangera w tekście, ale ten został jednak podany. Dlaczego autor nie wybijał w tytule Rosjan czy Ukraińców napisałem wcześniej, a nieuwzględnienie Romów świetnie wyjaśnił Pani Bloger Ro.
Bądźmy precyzyjni i rzetelni. Żydzi mają wielu Polaków na sumieniu, nie trzeba niczego wymyślać, wystarczą same fakty.
Właśnie. Dlatego grzechem Andyego nie jest zastosowanie zasady maksymalnej sensacyjności tytułu, lecz - powiedzmy to wprost - przekroczenie domyślnego tabu. Wszystko wolno, ale o Nich - nie! Za to skasowano mu notkę w S24. Wszystko, co więcej, to tylko przesadna drażliwość.
Postscriptum
to nie jest budowanie jakiejkolwiek przeciwwagi. Napisałam wyraźnie...
Teraz widzę, że chyba nie zrozumieliśmy się: próbą zbudowania przeciwwagi nazywam tekst Andyego, a nie Pani zastrzeżenia wobec tytułu :)
Pozdrawiam,
Waldemar Żyszkiewicz
Szary Kocie!
31 July, 2014 - 19:58
Gdyby jednak chcieli taką wydawać (na pochyłe drzewo...), to oczywiście trzeba będzie im przypomnieć o dwudziestu tuzinach ich pobratymców u Dirlewagera.
ALL
31 July, 2014 - 19:48
Faktografia notki @Andy`ego i załączonych linków pochodzi z tej właśnie pozycji.
Nawiasem mówiąc, w trakcie badań Rigg odkrył swoje żydowskie korzenie ;-).
PS. Ponad 200 Żydów - w oddziałach zwartych - walczyło w PW w szeregach AK i AL
http://www.polish-heroes.org/descargas/Zydzi%20w%20powstaniu%20warszawsk...
tł
31 July, 2014 - 19:54
@Andy51
31 July, 2014 - 20:01
tł
31 July, 2014 - 20:09
@Andy51
31 July, 2014 - 20:19
tł
31 July, 2014 - 21:09
tł
31 July, 2014 - 21:11