
AK-N. Co to jest? Jest to grupa ludzie, którzy doszli do wniosku, że czas najwyższy zbudować solidne podstawy dla działania Państwa Polskiego. A tą podstawą powinna być Konstytucja. Po wielu dyskusjach, doszliśmy do następnego wniosku, że musi to być Konstytucja typu republikańskiego z bardzo silną władzą wykonawczą. W tym przypadku całą władzę wykonawczą ma sprawować Prezydent. Wszystkich bowiem nieszczęść RP upatrujemy w rozdwojeniu władzy wykonawczej miedzy Prezydentem i Premierem. A zatem postanowiliśmy zlikwidować stanowisko niewybieranego przez Naród w bezpośrednich wyborach Premiera, a powierzyć ster Państwa wybieranemu w wyborach powszechnych Prezydentowi. Przy okazji ograniczyć nieco sejmokrację, pozbawiając Sejm władzy wykonawczej, a przekierunkowując Sejm bardziej na zadania kontrolne, jeśli chodzi o Senat to ma być on reprezentatem całego Narodu, tej części mieszkającej w Polsce i tej zamieszkującej we wszystkich zakątkach świata.
Oczywiście praca jest nie skończona. AK-N oczekuje na input od wszystkich blogierów i komentatorów. Co myślicie. Co uważacie, że powinno być zapisane inaczej, a co zostało pominięte, a waszym zdaniem powinno się znaleźć w tej Konstytucji.
Oczekujemy tylko i wyłącznie poważnych i merytorycznych komentarzy. Jakiekolwiek wycieczki osobiste będą kasowane.
To byłoby na tyle słowem wprowadzenia. Dziękujemy i prosimy o wasze myśli.
AK-N
Oczywiście praca jest nie skończona. AK-N oczekuje na input od wszystkich blogierów i komentatorów. Co myślicie. Co uważacie, że powinno być zapisane inaczej, a co zostało pominięte, a waszym zdaniem powinno się znaleźć w tej Konstytucji.
Oczekujemy tylko i wyłącznie poważnych i merytorycznych komentarzy. Jakiekolwiek wycieczki osobiste będą kasowane.
To byłoby na tyle słowem wprowadzenia. Dziękujemy i prosimy o wasze myśli.
AK-N
(4)
28 Comments
Autor
21 February, 2014 - 12:50
Bardzo dobre pytanie
21 February, 2014 - 21:54
Chyba że kilku prominentnych polityków zoriętuje się, że to jest dla nich lepsza opcja. W innym przypadku. Nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Być może ludzie zechcą coś zmienić? Być może......
Niepodległa Polska w roku 1900 była niemożliwym marzeniem, ale nadszedł rok 1918. Jest faktem, że w jakimś stopniu ludzie byli przygotowani do odzyskania niepodległości. Trochę pracy i ....zobaczymy.
AK-N
21 February, 2014 - 22:51
Nie prosiłam, by mnie przekonywać, że trzeba zrobić pierwszy krok, bo jeśli tak mamy rozmawiać, to najpierw zróbcie sobie herbatę, przygotujcie kartkę i długopis - beda już trzy pierwsze kroki.
Być może to, być może tamto...
Wodolejstwo.
Pytam konkretnie - jakie macie zaplanowane kolejne kroki.
Nie - "trochę pracy", ale JAKĄ konkretnie pracę przewidujecie.
Jakie macie przemyślane opcje działań.
A moze najpierw stwórzcie coś i przedstawcie dopiero wtedy propozycję - tu czy gdzieindziej.
Żeby sensownie dyskutować, trzeba mieć o czym.
Inaczej na pytanie "skąd wziąc pieniądze?" odpowiada się: "niejeden już został milionerem".
Jeszcze raz
22 February, 2014 - 10:37
AK-N
22 February, 2014 - 11:22
Zgadzam sie z tym, że dzisiejsza Konstytucja nie jest dobra. Zgadzam sie z tym, że potrzebne są w niej bardzo daleko idące zmiany. Na większość sami zwróciliście juz uwagę. Natomiast obawiam się tego, iż jest to wyłącznie "sztuka dla sztuki". Cóż nam po wspaniałej Konstytucji jeśli nie będzie można wprowadzic jej w życie?
Ale oczywiście poczekam na ów projekt i jesli będę miała coś do dodania, to nie omieszkam tego uczynić.
Projekt konstytucji bez myslnia o realizacji nie ma sensu.
22 February, 2014 - 13:46
Dlatego powinniscie sie zastanowic nad realizacja.
Przyklad rozumowania mogacego sie przelozyc na konkretne dzialanie.
Stan wyjsciowy:
1. Jestescie panstwowcami.
2. Konstytucja chca zmieniec inni panstwowcy.
3. Zeby zmienic konstytucje w kierunku przez was pozadanym trzeba wygrac wybory mozliwie wysoko.
Program postepowania.
1. Uswiadamianie Polakom jak fundamenetalnie wazna rzecza jest silne panstwo. Wazna dlatego, ze broni Polakow, a wiec polskich firm, interesow gospodarczych, a wiec umozliwia ich rozwoj a nie likwidacje, co wlasnie bez przerwy sie dzieje po 1989. Rozwoj firm oznacza zamoznosc i mozliwosc bogacenia sie. Dlatego silne panstwo jest najlepszym biznessem dla Polakow.
2. Uswiadamianie Polakom, ze silne panstwo moga miec tylko wtedy, kiedy beda glosowac na propanstwa partie. Partie, ktorej politycznym celem jest silna Polska.
3. Waszym zadaniem politycznym jest wiec wyszukanie pro panstwowej partii poniewaz jej wygrana oznacza rowniez realizacje czy tez krok w kierunku realizacji waszego celu politycznego, zmiany ustroju politycznego Polski w kierunku powstania silnego panstwa.
4. Na teraz jest tylko jedna liczaca sie, niezwykle propanstwowa partia w Polsce, PiS Jaroslawa Kaczynskiego. JK rowniez mowi o koniecznosci zmiany konstytucji.
5. Realizujac ten program osiagacie dwa cele rownoczesnie:
a) Wasze przemyslenia nie staja sie pustym gadaniem poniewaz pokazujecie mozliwosci ich realizacji
b) Wasze dzialanie ma gleboki sens polityczny i biznesowy: walczycie o wlasna kase i zamoznosc robiac wszystko, zeby pro panstwowa partia wygrala.
Powodzenia
Bardzo wazne, ze mowicie o silnym panstwie.
21 February, 2014 - 13:33
Rownie konsekwetnie unikane jest tworzenie swiadomosci pro panstwowej.
Silne panstwo jest najlepszym biznesem, doslownie, w sensie materialnych, dla kazdego Polaka.
Tylko silne panstwo jest w stanie polskie interesy gospdarcze. Warto brac przyklad z Niemiec pod tym wzgledem.
Agenture mozna poznac po jej stosunku wlasnie do panstwa. Jej celem jest wlasnie likwidacja panstwa, strukur panstwowych, kwestionujaca sens silnego panstwa.
Model, ktory proponujecie, przypomina model USA.
Konstytucja sama z siebie
21 February, 2014 - 23:31
JaN
22 February, 2014 - 10:39
Wlasnie tak. Dobrze uzupelniles. Konstytucja jest prawem!
22 February, 2014 - 13:51
Bez zmiany konstytucji uklad okupujacy Polske i wywodzacy sie ze srodowisk zbrodniczej zydokomuny bedzie mogl wszystkie wazne reformy (np. sadownictwa) blokowac skarzac do TK.
TK jest antypolski, nalezy w wiekszosci do tych srodowisk.
No dobrze, powiedz tylko
22 February, 2014 - 16:21
No, chyba, że w konstytucji waszej przewidujecie ustrój monarchiczny, wtedy jestem za i służę pomoca..
"Rewolucje przerażają, ale kampanie wyborcze wzbudzają obrzydzenie."
Jest wiele odcieni różnych demokracji
22 February, 2014 - 19:08
Nie no, daj/cie spokój!
22 February, 2014 - 19:29
Nie mogę czuć sympatii choćby do Ukraińców walczących o demokrację, skoro nienawidzę demokracji.
"Od skłonności do demokracji, z którą rodzi się każdy człowiek, wybawić go może jedynie chrzest inteligencji." N. G. Davila
"Rewolucje przerażają, ale kampanie wyborcze wzbudzają obrzydzenie."
@Smok Gorynycz
22 February, 2014 - 19:34
A ILU WAS JEST?
22 February, 2014 - 17:09
Pytam poważnie i merytorycznie, bo jako blogier i komentator potrzebny do inputu, ciekawa jestem tych spraw.
Ile osób - tak konkretnie - chce poznać moje blogierskie myśli?
"Po wielu dyskusjach, doszliśmy do następnego wniosku" - my, to znaczy ilu?
@ Signa, osobista wycieczkowiczko!
22 February, 2014 - 17:41
"Oczekujemy tylko i wyłącznie poważnych i merytorycznych komentarzy. Jakiekolwiek wycieczki osobiste będą kasowane."
;))))
Tomaszu A S,
22 February, 2014 - 18:20
Chciałabym wiedzieć, ile osób oczekuje inputu moich myśli.
Obawiam się, że input moich myśli do licznej rzeszy mógłby wywrzeć daleko idące skutki, z zamieszkami społecznymi włącznie.
Nie wiem, czy jesteśmy gotowi na rewolucję zwłaszcza, że idzie wiosna i zbliża się sezon prac na działkach.
Signa, to poważna sprawa!
22 February, 2014 - 19:00
"A zatem postanowiliśmy zlikwidować stanowisko niewybieranego przez Naród w bezpośrednich wyborach Premiera, a powierzyć ster Państwa wybieranemu w wyborach powszechnych Prezydentowi. Przy okazji ograniczyć nieco sejmokrację, pozbawiając Sejm władzy wykonawczej, a przekierunkowując Sejm bardziej na zadania kontrolne, jeśli chodzi o Senat to ma być on reprezentatem całego Narodu, tej części mieszkającej w Polsce i tej zamieszkującej we wszystkich zakątkach świata."
Kurna, we wszystkich zakątkach świata!!! PostanowiliśMY!!!
Sigma a jaka to różnica?
22 February, 2014 - 19:03
Jeśli chcesz wiedzieć czy masz robić rewolucję czy pójśćna działkę, wybierz raczej działkę. I zdrowsza i przyjemniejsza.
A taka to różnica,
22 February, 2014 - 20:28
Teraz już wiem, że "my blogier".
Zgadzam się, nad takimi projektami im mniej ludzi pracuje, tym lepiej ;-)
Życzę owocnych inputów.
@Alternatywa Kon...
22 February, 2014 - 19:49
Od razu sprowadzę dyskusję do założonego z góry Twego "Alternatywo" poziomu niedouczonego 14-latka, łatwo mi, bo mam wokół dużo wnuków o odpowiednim poziomie wiekowym tylko wyższym od ciebie, Alternatywo, intelektualnym.
Zapytałem przed chwilą, dla sprawdzenia, nieco „podchwytliwie” mojego 14-letniego wnuka:
Czy wiesz, w jaki sposób Sejm spełnia swoje zadania władzy wykonawczej?
Odpowiedział od razu z szacunkiem, (z racji wieku miałem prawo się pomylić):
Chyba pomyliłeś się dziadku – chodzi ci o władzę ustawodawczą?
Powiedziałem, tak, pomyliłem się. Więc w jaki sposób spełnia swoje zadania władzy ustawodawczej?
No oczywiście, przygotowuje i przegłosowuje prawa, ustawy - odpowiedział
A co byś zrobił, żeby przekierunkować te zadania - bardziej na zadania kontrolne?
On spojrzał na mnie, i powiedział:
Nie żartuj dziadku, po co przekierunkowywać, przecież Sejm takie zadania kontrolne ma!
Z mojej strony koniec dyskusji "Alternatywo Kon...".
A ja przynajmniej chcialem im pokazac minimum
22 February, 2014 - 20:11
;)
Tomaszu A S,
22 February, 2014 - 20:31
Jak dobrze, że wciąż są rodziny, w których traktuje się dzieci poważnie.
A ja tak sobie
22 February, 2014 - 19:51
"Rewolucje przerażają, ale kampanie wyborcze wzbudzają obrzydzenie."
Zamiast pytać wnuków, lepiej poczytać
23 February, 2014 - 20:08
Czekamy niecierpliwie...
23 February, 2014 - 20:21
"Rewolucje przerażają, ale kampanie wyborcze wzbudzają obrzydzenie."
Zaczynamy....
23 February, 2014 - 20:37
@Alternarnatywa
23 February, 2014 - 22:44
"A zatem postanowiliśmy zlikwidować stanowisko niewybieranego przez Naród w bezpośrednich wyborach Premiera, a powierzyć ster Państwa wybieranemu w wyborach powszechnych Prezydentowi. Przy okazji ograniczyć nieco sejmokrację, pozbawiając Sejm władzy wykonawczej, a przekierunkowując Sejm bardziej na zadania kontrolne, jeśli chodzi o Senat to ma być on reprezentatem całego Narodu, tej części mieszkającej w Polsce i tej zamieszkującej we wszystkich zakątkach świata."
Swego wnuka pytałem po to, żeby tobie w sposób delikatny uświadomić, że piszesz brednie, które 14-latek potrafi sprostować! Sądziłem, że się chociaż zarumienisz ze wstydu, przeprosisz za błędy.
Ty mnie natomiast jeszcze bezczelnie pouczasz, co ja mam zrobić:
"Zamiast pytać wnuków, lepiej poczytać"