Chińska stocznia buduje dla nas statki. Do tego doszło...

 |  Written by Ursa Minor  |  0

W 2016 r. Polska Żegluga Morska powiększy swoją flotę o osiem nowych statków. Rywalizację o kontrakt wart ok. 200 mln dolarów wygrała chińska stocznia Yangfan. To nowa inwestycja po zakończonym w ubiegłym roku programie modernizacji floty armatora.

Obecnie we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej znajduje się 70 statków o łącznej nośności 70 mln DWT (deadweight tonnes – masa maksymalnego ładunku całkowitego statku w tonach). W 2013 r. do eksploatacji weszły cztery nowe statki klasy panamax (czyli takie, które zmieszczą się w śluzach Kanału Panamskiego) – „Karpaty", „Sudety", „Beskidy" oraz „Tatry". Wszystkie zostały zbudowane w stoczni w Tadotsu w Japonii, a nośność każdego z nich wynosi ponad 82 tys. DWT.

W ostatnich latach PŻM zamawiało statki głównie w Chinach, w stoczniach w Tianjin, Jingjiang, Nantong oraz Taizhou.(...)

http://www.tv.rp.pl/artykul/873529,1081884-Chinska-stocznia-buduje-dla-n...

0
Brak głosów

Więcej notek tego samego Autora:

=>>